חיפוש

הקמת מרכז שמע ושתל שבלול - המערך לאף אוזן גרון וגידולי ראש צוואר

הקמת מרכז שמע ושתל שבלול - המערך לאף אוזן גרון וגידולי ראש צוואר

מרכז רפואי רבין נערך להקמת מרכז שמע ושתל שבלול למבוגרים. מרכז מצוינות אשר יעניק טיפול רפואי, כירורגי ושיקומי מקיף למטופלים עם מחלות האוזן, הפרעות שמיעה וחרשות. המרכז יתמחה בשיקום השמיעה של מבוגרים וקשישים באמצעות ניתוחי שתל שבלול.

שיקום שמיעה בקרב קשישים
קשישים בישראל – ירידה בשמיעה והשפעותיה
שיעור הקשישים באוכלוסיית ישראל נמצא במגמת עלייה, כמו גם שכיחות התחלואה האופיינית לקשישים. ירידה בשמיעה נפוצה ומשפיעה על למעלה מ-35% מבני 65 ומעלה. לתופעה רפואית זו השלכות שליליות רבות וביניהן: פגיעה באיכות החיים, בידוד חברתי ודיכאון. במחקרים רבים נמצא קשר ישיר בין ירידה בשמיעה לבין ירידה קוגניטיבית ודמנציה, עם סיכון לעליה של30%-40%  ללקות בהפרעה קוגניטיבית בקרב לקויי שמיעה. סיכון זה גדל ככל שהירידה בשמיעה חמורה יותר.

שיקום שמיעה – השתלת שתל שבלול
מטופלים קשישים רבים הלוקים בירידת שמיעה חמורה עשויים להתאים לשיקום שמיעה באמצעות שתל שבלול. בהליך זה מוחדרים שתלי שבלול אל האוזן הפנימית באמצעות פעולה ניתוחית לגירוי עצב השמיעה. השתל מחליף את הצליל בגירוי חשמלי הפועל ישירות על עצב השמיעה ובכך יכול לעקוף את האזורים הפגועים באוזן.

יתרונות השתלת שתל שבלול
מחקרים שונים הוכיחו קשר ישיר בין שיקום שמיעה באמצעות שתל שבלול לבין ירידה בתסמינים הנפוצים בקרב קשישים רבים. הבולט שבהם הוא בלימת הידרדרות קוגניטיבית ואף שיפור התפקוד בקרב מטופלים עם ירידה קוגניטיבית.

המערך לאף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר
המערך לאף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר במרכז הרפואי רבין, בניהולו של פרופ' גדעון בכר, הינו הגדול והמוביל בישראל וכולל את בתי החולים בילינסון, השרון ושניידר (כולל טיפול בילדים). במערך מטפלים בכל מגוון המחלות במקצוע תוך שימת דגש על מצוינות, חדשנות, יחס אישי למטופל ופיתוח מחקר. צוות המערך ביצע עד כה מעל 1,000 ניתוחים להשתלת שתל שבלול להחזרת השמיעה.

הקמת המרכז לשמע ושתל שבלול – שיקום שמיעה בקרב קשישים
צוות המערך לאף אוזן גרון נערך להקמת מרכז שמע ושתל שבלול במבוגרים בבית-חולים השרון, בניהולו של פרופ' אוהד חילי.
מרכז זה ירכז במקום אחד את מכלול השירותים והפעילויות סביב הטיפול במחלות האוזן והשמיעה והשתלת שתלי השבלול. יושם דגש על חווית המטופל, איכות השירות, אנושיות ויעילות. הקמת המרכז תוביל לשיפור משמעותי בנגישות של אוכלוסיית הקשישים לניתוחי שתל שבלול, עם השפעה מיטבית על איכות חייהם.

פעילויות המרכז:
השירות לאוזן

  • ניתוחי אוזניים והחזרת השמיעה
  •   טיפול רב-מקצועי בבעיות סחרחורת ויציבות
  •  טיפול במחלות אוזניים כרוניות
  • התאמת מכשירי שמיעה

התכנית לשתל השבלול

  • הערכת שמיעה
  • ניתוחי שתל שבלול
  • הדרכה פסיכו-סוציאלית
  • שיקום שמיעה ודיבור
  •  מיפויי שתל ומעקב לאורך החיים

לפרטים נוספים על הפרויקט קראו כאן  –פרויקט – הקמת מרכז שמע ושתל שבלול 2022

שתפו את הפרויקט

כתבו לנו

יש לכם שאלה? רוצים לשמוע פרטים נוספים אודות הפרויקט?
צרו איתנו קשר ונדאג לחזור אליכם בהקדם.